Welkom      Wie zijn wij?      Agenda      Fotoboek      Video      Info      Repertoire

Over ons

Ons gezellige koor bestaat uit ongeveer 90 enthousiaste dames en heren die met veel plezier en soms tot ontroering toe de mooiste levensliederen ten gehore brengen maar ook een uitgebreid kerstrepertoire beheersen.

Het ontstaan
Ons koor is ontstaan nadat een aantal mensen had deelgenomen aan een smartlappenproject van de muziekschool in Heemskerk. Men was zo enthousiast geworden dat besloten werd een smartlappenkoor op te richten.

Maart 2002 werd Smartlappenkoor Ontroerend Goed opgericht en werd Café De Kroon in Wormerveer onze wekelijkse oefenlocatie. Het koor bestond in de eerste weken nog uit zo’n 25 enthousiaste mannen en vrouwen, maar binnen een paar maanden waren dat er al 50.

In 2016 is onze naam gewijzigd in Ontroerend Goed koor. Hiermee wordt recht gedaan aan de liedjes die wij zingen: niet alleen smartlappen maar ook mooie luisterliedjes.

In 2020 was ons koor uitgegroeid tot een vereniging met 90 koorleden.

Onze optredens

Het eerste grote optreden was op het feest ter gelegenheid van het 500 jarig bestaan van Wormerveer in 2003. Op de naar aanleiding van dit feest uitgebrachte CD heeft Ontroerend Goed ook haar medewerking verleend door twee echte Zaanse liederen te zingen, “Mooi Wormerveer” en “Het Veldboeket”.

Er volgden nog vele optredens voor verschillende evenementen, goede doelen-organisaties, verzorging- en bejaardenhuizen. Jaarlijks nemen wij deel aan een aantal festivals zoals in Hoorn, Groesbeek en Son en Breughel. In Hoorn hebben wij diverse keren gezongen voor de Hoornse Bokaal. In 2010 wonnen wij deze trofee. In 2017 behaalden wij een fraaie tweede plaats.In 2019 wonnen wij op een korenfestival in Monnickendam als 't Goeiste Koor' de wisselbeker.

Het PleinFestijn

In 2005 organiseerde wij ons eerste smartlappenfestival met de naam Kroonsmart in samenwerking met café De Kroon. Vanwege het enorme succes werd het een jaarlijks terugkerend feest. Sinds 2016 we een nieuw onderkomen hebben gevonden in De Lorzie aan het Marktplein in Wormerveer kreeg ons jaarlijks festival ook een nieuwe naam: het PleinFestijn.

Jubileum

In 2022 bestond ons koor 20 jaar en dit is gedurende het hele jaar uitbundig gevierd met o.a. een spetterende jubileumshow in de Stoomhal in Wormer.

Organisatie:

Ronald Vestering